Tiskové zprávy

Dvoustovkou podél řeky Hané. Správa železnic má stavitele první části rychlotrati

Modernizace první části trati z Brna do Přerova co nevidět začne, Správa železnic už vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6 689 398 976 korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba začne letos na jaře, důležitá spojnice jižní a střední Moravy díky ní získá druhou kolej, vlaky zrychlí na 200 km/h. Dokončení se plánuje v závěru roku 2028.

Rekonstruovaný úsek měří necelých deset kilometrů, díky přeložkám se mírně zkrátí, traťová rychlost 100 km/h se zvýší na dvojnásobek. Pod kopcem Kozlov vznikne 744 metrů dlouhý Němčický tunel. Stavbaři vybudují osm nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 m.

Na trase se budou nacházet dvě zastávky – Měrovice nad Hanou a Němčice nad Hanou. Druhá jmenovaná nahradí stejnojmennou stanici, navíc v ní vznikne autobusový terminál. Obě zastávky nabídnou pohodlný nástup do vlaků i bezbariérový přístup na nástupiště. Součástí jejich vybavení budou kromě přehledného orientačního a informačního systému také stání pro auta a cyklostojany.

Přejezd z jedné koleje na druhou bude možný v nové odbočce umístěné v polovině modernizovaného úseku. Oba stávající přejezdy se zruší, v Němčicích díky přeložení trati do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy.

U obcí podél trati se postaví protihlukové stěny v délce téměř 2 900 metrů. V rámci stavby dále dojde k posunu styku střídavé a stejnosměrné napájecí soustavy od Nezamyslic před Přerov. Na trati se nainstaluje evropské zabezpečovací zařízení ETCS a rádiový systém GSM-R.

Stavba by měla začít v květnu, hotovo bude podle plánu na konci roku 2028. V současnosti už probíhá archeologický průzkum a kácení dřevin v místě plánovaných přeložek.

Projektová dokumentace stejně jako instalace zabezpečovacího zařízení a GSM-R jsou spolufinancovány Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Na spolufinancování z CEF je navržena také samotná realizace stavby.

 

Soubory ke stažení

tisková zpráva ke stažení.pdf (60.7 kB) pdf