Personalistika
Druhý technický workshop a ETCS bez obalu

Akce, která se konala 24. listopadu v industriálních prostorách původní karlínské Truhlárny v Praze 8, přilákala velké množství vysokoškoláků. Zúčastnit se ale mohlo jen dvacet z nich. Letošním tématem byly nové technologie a digitalizace železniční dopravy v České republice. Kromě seznámení se s fungováním manažera železniční infrastruktury čekal studenty i nelehký úkol, který jim měl přiblížit systém ETCS bez obalu. Sestavili a doplnili statický rychlostní profil (SSP), dočasná omezení na infrastruktuře a nejvíce omezující rychlostní profil (MRSP). Bez těchto profilů by systém ETCS nemohl sestavit plánovací oblast – mapu, podle které se strojvedoucí orientuje a přizpůsobuje svou jízdu vlaku. Osm nejlepších studentů získá od února do května tříměsíční placenou stáž ve Správě železnic, která jim otevře dveře k jejich další kariéře. Každému stážistovi bude „k ruce“ zkušený mentor, který ho po celou dobu povede, zasvětí do podnikové kultury a bude mu poradcem, konzultantem a nejbližším kolegou v týmu. Společně s motivací a talentem se tak splní základní předpoklady pro spojení teorie a praxe.
Odměnou je i vstupenka na školení v Bruselu
„Do prvního ročníku workshopu mě nominoval vedoucí katedry na fakultě. Velkým překvapením byla pro mě celková atmosféra a forma akce. Seznámil jsem se se zajímavými lidmi a během následné stáže se dostal k projektům a na pracoviště, kam bych se jen stěží nachomýtl jako student. Ve škole dostaneme základ, ale naučit se něco můžeme až v ostrém režimu, praxí a zkušeností. To vše se navíc někdy od teorie liší a je dobré si na některé věci přijít sám, právě pro tu zkušenost. Kromě toho jsem měl během programu štěstí na zajímavé lidi, kteří mě vedli a předali mi svoje know-how,“ říká absolvent prvního ročníku technického workshopu a programu stáže Karel Síbrt.
Novinkou současného studentského programu je možnost navázat také zahraniční spolupráci s našimi partnery. Jeden z osmi získá vstupenku na čtyřdenní školení v Bruselu. Protože byl letošní ročník nad očekávání silný, plánujeme dál úzce spolupracovat i s ostatními studenty, kteří se do programu neprobojovali. Podle své dosavadní specializace dostanou nabídku odborné spolupráce na vybraných útvarech Správy železnic.