Rozhovory

Děláme vše pro to, aby vlak na letiště jezdil nejpozději v roce 2030

Modernizace železnice mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na ruzyňské letiště pokračuje velmi rychlým tempem. Dva úseky se realizují, u dalších míří příprava do finále. Kdy se poprvé svezeme vlakem na letiště, jsme se zeptali Daniela Dlubala ze Stavební správy západ, který má přípravu všech projektů na této trati pod palcem.

Na trati mezi centrem Prahy a Kladnem se momentálně pracuje na dvou stavbách. Jak jsou daleko? Museli se řešit nějaké vážnější problémy?

Oba projekty, tedy mezi Bubny a Výstavištěm v Praze a mezi kladenským nádražím a Kladnem-Ostrovcem, běží podle plánu. Samozřejmě vždy se vyskytnou nějaké problémy, ale všechny se daří řešit bez větších komplikací. Stavby pokračují poměrně rychle, na každou máme přibližně dva roky. Znamená to, že obě budou ukončeny během roku 2025.

Na dnes rozestavěný úsek mezi Bubny a Veleslavínem navazuje další stavba, konkrétně Praha-Výstaviště – Praha-Dejvice. Počítáte zde s plynulou návazností její realizace?

Ano, mělo by to navázat na běžící stavbu, jsme zde před vydáním územního rozhodnutí. Trochu nám nehraje do karet změna legislativy, kdy se bude měnit struktura stavebních úřadů. Sami nevíme, jakým způsobem bude nový úřad fungovat a jakou bude mít kapacitu. Myslím si, že je reálné, abychom měli v roce 2025 připravený tendr na zhotovitele, ten může trvat třeba půl roku, V roce 2026 bychom pak chtěli začít stavět. To znamená, že nějaká časová prodleva po dokončení úseku Bubny – Výstaviště tam bude, ale neměla být nijak dlouhá.

Celý rozhovor si přečtete v Moderní železnici 10/2023, která je ke stažení zde