VRT Vysočina I
Rychlé spojení | RS 1 Praha – Brno – Ostrava |
---|---|
Úsek (odkud kam vede) | Velká Bíteš – Brno |
Kraje | Kraj Vysočina, Jihomoravský kraj |
Celková délka (bez sjezdů) | 33 km |
Celková délka (se sjezdy) | 41 km |
Sjezdy (město/směr) | Brno (Vídeň) Velká Bíteš (Havlíčkův Brod) |
Maximální rychlost | 320 km/h |
Maximální konstrukční rychlost | 350 km/h |
Provoz | vysokorychlostní jednotky do 320 km/h vlaky tažené lokomotivou 200–230 km/h |
Počet mostů – estakád | 30 |
Počet tunelů | 5 |
Počet nadjezdů | 6 |
Počet ekoduktů | 3 |
Nové terminály | Velká Bíteš VRT Brno-Vídeňská VRT |
Rekonstruované železniční stanice | Osová Bítýška |
Zajímavosti |
Tunel Kývalka s paralelní únikovou štolou |
pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.
Umožní výrazné zrychlení vlaků na trase Praha – Brno na cca 1 hodinu a 45 minut. Trať tak přinese benefity ještě před kompletním dokončení VRT v ČR. VRT Vysočina je součástí v budoucnu nejvytíženější VRT Praha – Brno.
Na úseku vznikne zastávka Brno-Vídeňská, která podobně jako terminály Praha východ VRT nebo Jihlava VRT přiblíží vysokorychlostní železnici obyvatelům regionu, kteří se cestou na rychlovlak vyhnou centru města. Na nové trati do Osové Bítýšky bude zastávka Velká Bíteš a vlaky budou jezdit přímo z Brna až do Velkého Meziříčí díky nové spojce u Křižanova.
Součástí VRT bude několik napojení na běžnou železniční síť:
- Ve směru Osová Bítýška pro trvalý provoz dálkových vlaků obsluhujících severní část Kraje Vysočina, dočasně také pro ostatní vlaky mezi Prahou a Brnem,
- ve směru Modřice pro trvalý provoz vybraných mezinárodních komerčních vlaků, pro nouzové využití v případě mimořádnosti a pro zajištění údržby trati.
Mapový portál pro komunikaci s veřejností
Máte námět či připomínku k VRT Vysočina fáze I? Můžete nám je zanechat prostřednictvím GIS portálu rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět či připomínku nebo popsat příležitost, kterou oblast nabízí.