Doprovodná informace k žádosti čj. 145644/2021-SŽDC-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: K bodu 1) Předně uvádíme, že ve Vámi citovaném vyjádření kolegů z odboru komunikace byl zaměněn pojem projekt a záměr projektu. K bodu 1) žádosti tedy konstatujeme, že byl zpracován a schválen Záměr projektu, nikoliv projekt jako takový. V příloze č. 1 zasíláme k nahlédnutí Záměr projektu a v příloze č. 2 celkovou situaci. Ze záměru projektu je patrný rozsah rekonstrukce, který se však může v dalších stupních projektové dokumentace měnit na základě podrobnějších průzkumů a posudků. K bodu 2) Správa železnic, státní organizace, uvádím, že v září 2021 bude vypsáno výběrové řízení na zhotovitele dalších stupňů projektové dokumentace, realizace akce je plánována na roky 2025–2026. K bodu 3) Správa železnic, státní organizace uvádí, že na dohlížení traťové rychlosti nemá nástroje. K měření rychlosti slouží elektronický rychloměr, do jehož vnitřní paměti se zaznamenávají údaje o ujeté vzdálenosti, rychlosti, tlaku, stavu digitálních vstupů atd. Elektronické rychloměry jsou umístěny na hnacích vozidlech dopravců. Přístup k těmto záznamům má dopravce. V rámci údržbových prací bylo v termínu 8.–10. března 2021 během noční výluky prováděno strojní broušení. Hlavním cílem broušení kolejnic je včasné odstranění kontaktně-únavových vad pojížděné plochy kolejnice, čímž je eliminován rozvoj těchto vad a související degradace kolejnic v důsledku dalšího opotřebovávání. Celkový přínos ve snížení hlukové zátěže je v průměru 2–5 dB, přičemž očekávané snížení hladiny hluku nastává po tzv. zajetí kolejnic, tedy přibližně do jednoho měsíce od provedení broušení. V termínu 20.–21. dubna 2021 probíhalo sypání/doplnění štěrku na mostě a v termínu 9.–10. května 2021 bylo provedeno strojní podbíjení za účelem zpevnění kolejového lože, prodloužení životnosti GPV (geometrické parametry koleje) a zvýšení bezpečnosti i komfortu jízdy.