Doprovodná informace k žádosti čj. 36116/2021-SŽDC-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: K bodu 1) Správa železnic, státní organizace, z kontextu žádosti dovodila, že žádost v bodě 1) směřuje na Regulaci, která byla součástí podkladových dokumentů soutěže o návrh „Centrála Správy železnic“ („Soutěž“), a sděluje, že zpracovatelem této Regulace je společnost A69 – architekti s.r.o. K bodu 4) Správa železnic, státní organizace, z kontextu žádosti dovodila, že bod 4) žádosti směřuje ke skutečnosti, že Ing. arch. Tomáš Veselý, zástupce ředitele Magistrátu hlavního města Prahy pro sekci rozhodování o území, byl náhradníkem závislé části poroty Soutěže. Správa železnic, státní organizace, uvádí, že Ing. arch. Tomáš Veselý byl do poroty Soutěže jmenován Správou železnic, státní organizací, protože disponuje odbornou způsobilostí k předmětu Soutěže (viz autorizace Ing. arch. Tomáše Veselého ČKA 03136). K bodu 5) Správa železnic, státní organizace, k bodu 5) žádosti sděluje, že činností poroty Soutěže, jejíž součástí byl Ing. arch. Tomáš Veselý jako náhradník závislé části poroty, je výlučně hodnocení soutěžních návrhů přijatých k hodnocení v dané Soutěži, a to z pohledu hodnotících kritérií soutěžních podmínek Soutěže. Předmětem jednání poroty v rámci Soutěže, kterých byl Ing. arch. Tomáš Veselý jako náhradník závislé části poroty účasten, tak není řešení podmínek HMP spojených s udělením výjimky ze stavební uzávěry ve vztahu k existenci Vodního díla, které HMP požaduje po společnosti CWI Smíchov s.r.o. Bez ohledu na výše uvedené Ing. arch. Tomáš Veselý v rámci hodnotícího zasedání poroty obecně informoval porotu Soutěže, včetně zástupců Správy železnic, státní organizace, o existenci Vodního díla v řešeném území. K bodu 6) Správa železnic, státní organizace, objasnila v bodě 5) žádosti, že činností poroty Soutěže, jejíž součástí byl Ing. arch. Tomáš Veselý jako náhradník závislé části poroty, je výlučně hodnocení soutěžních návrhů přijatých k hodnocení v dané Soutěži, a to z pohledu hodnotících kritérií soutěžních podmínek Soutěže. S ohledem na uvedené sdělujeme, že nebylo předmětem žádného jednání poroty Soutěže řešení činnosti Odboru bezpečnosti Magistrátu HMP. K bodu 7) Správa železnic, státní organizace, objasnila v předchozích bodech vyřízení žádosti, že činností poroty Soutěže, jejíž součástí byl Ing. arch. Tomáš Veselý jako náhradník závislé části poroty, je výlučně hodnocení soutěžních návrhů přijatých k hodnocení v dané Soutěži, a to z pohledu hodnotících kritérií soutěžních podmínek Soutěže. S ohledem na uvedené sdělujeme, že nebylo předmětem žádného jednání poroty Soutěže řešení činnosti Odboru ochrany životního prostředí Úřadu Městské části Praha 5. K bodu 8) Správa železnic, státní organizace, objasnila v předchozích bodech vyřízení žádosti, že činností poroty Soutěže, jejíž součástí byl Ing. arch. Tomáš Veselý jako náhradník závislé části poroty, je výlučně hodnocení soutěžních návrhů přijatých k hodnocení v dané Soutěži, a to z pohledu hodnotících kritérií soutěžních podmínek Soutěže. S ohledem na výše uvedené sdělujeme, že nebylo předmětem žádného jednání poroty Soutěže řešení majetkových vztahů v území. Majetkové vztahy v širším řešeném území jsou známy Správě železnic, státní organizaci, z veřejně dostupných informací. Dále uvádíme, že tvrzení, že zadání pro projektanty pro umístění budovy Centrály Správy železnic nelze stanovit, není pravdivé. K bodu 9) Správa železnic, státní organizace, objasnila v předchozích bodech vyřízení žádosti, že činností poroty Soutěže, jejíž součástí byl Ing. arch. Tomáš Veselý jako náhradník závislé části poroty, je výlučně hodnocení soutěžních návrhů přijatých k hodnocení v dané Soutěži, a to z pohledu hodnotících kritérií soutěžních podmínek Soutěže. S ohledem na výše uvedené nebylo předmětem žádného jednání poroty Soutěže řešení založení objektů. K bodu 10) Správa železnic, státní organizace, objasnila v předchozích bodech vyřízení žádosti, že činností poroty Soutěže, jejíž součástí byl Ing. arch. Tomáš Veselý jako náhradník závislé části poroty, je výlučně hodnocení soutěžních návrhů přijatých k hodnocení v dané Soutěži, a to z pohledu hodnotících kritérií soutěžních podmínek Soutěže. S ohledem na uvedené sdělujeme, že nebylo předmětem žádného jednání poroty Soutěže řešení hydrogeologických posudků. K bodu 11) Správa železnic, státní organizace, objasnila v předchozích bodech vyřízení žádosti, že činností poroty Soutěže, jejíž součástí byl Ing. arch. Tomáš Veselý jako náhradník závislé části poroty, je výlučně hodnocení soutěžních návrhů přijatých k hodnocení v dané Soutěži, a to z pohledu hodnotících kritérií soutěžních podmínek Soutěže. S ohledem na vedené sdělujeme, že nebylo předmětem žádného jednání poroty Soutěže řešení stavební uzávěry. Správě železnic je známa skutečnost o stavební uzávěře v řešeném území. Správa železnic zároveň z veřejně dostupných zdrojů eviduje existenci dotčeného soudního sporu. K bodu 12) Správa železnic, státní organizace, k bodu 11) žádosti sděluje, že uvedené skutečnosti si Správa železnic, státní organizace, není vědoma. V současné době neexistuje ve vztahu k plánovanému záměru Centrály Správy železnic žádná konkrétní studie ani projekt, který by mohl být zakomponován do projektu dopravního terminálu z důvodu EIA na projekt dopravního terminálu. K bodu 13) Správa železnic, státní organizace, k bodu 12) žádosti uvádí, že ano, byla. K bodu 14) Správa železnic, státní organizace, k bodu 13) žádosti uvádí, že záměr umístění Centrály Správy železnic je výsledkem kombinace několika faktorů, zejména zájmem využít pozemky, k nimž má Správa železnic, státní organizace, (nebo mít bude) právo užívání a zájmem využít pozemky, které na sebe logicky navazují a dávají možnost realizace celého komplexu centrály najednou včetně umístění veškerého požadovaného stavebního programu. K bodu 15) Správa železnic, státní organizace, k bodu 14) žádosti uvádí, že přípravou a realizací projektu Centrály Správy železnic je pověřena organizační složka Správy železnic, státní organizace - Stavební správa západ.